Inbraak en diefstal: het is iet waar niemand op zit te wachten, maar wat helaas toch heel regelmatig gebeurt. Ramen of deuren worden ingeslagen en (waardevolle) spullen worden ontvreemd. Het gevolg is niet alleen financiële schade, maar vaak ook emotioneel. Want als je als ondernemer jarenlang hebt gewerkt om je bedrijf op te bouwen en van de één op de andere dag wordt je pand leeggeroofd, dan laat dat emotionele littekens achter. Daarnaast doet een inbraak ook iets met je gevoel van veiligheid, dat neemt namelijk fors af.
Het is daarom verstandig om uw pand te beveiligen. Dit doet u middels inbraakbeveiliging, waar we bij Masset Solutions een hele werkwijze omheen hebben gebouwd. We informeren u hier graag over, zodat u weet hoe wij te werken gaan bij het beveiligen van uw pand. Het voordeel van onze werkwijze is dat aan alle aspecten – hoe groot of klein ook – gedacht wordt. Door u op de hoogte te brengen van onze werkwijze rondom inbraakbeveiliging, weet u ook welke dingen van belang zijn om de kans op inbraak zo klein mogelijk te maken.
Stap 1: Vrijblijvend advies
Bij Masset Solutions beginnen we elk traject met een vrijblijvend adviesgesprek. Tijdens dit gesprek komt één van onze specialisten bij u langs op locatie om kennis te maken, uw pand te bekijken en uw wensen te bespreken. U zult tijdens het traject ervaren dat wij houden van persoonlijk contact en snel schakelen. Wij zien dit ook als belangrijk onderdeel van onze werkwijze rondom inbraakbeveiliging.
Voordat wij aan het werk gaan, brengen we eerst in kaart wat u precies wilt. Onze inbraakbeveiliging varieert namelijk van wat camera’s ophangen tot een complexe installatie aanleggen. Wij bespreken met u wat u in gedachten had en geven daarbij – op basis van jarenlange ervaring – ons persoonlijke advies. Want wie weet ziet u iets over het hoofd waar onze goed opgeleide adviseurs wel erg in hebben.
Vast onderdeel van onze werkwijze rondom inbraakbeveiliging is dus het adviesgesprek. Pas nadat we hier alle essentiële zaken in hebben besproken, gaan we verder met de tweede stap. Op dit punt heeft u reeds ervaren hoeveel waarde wij hechten aan betrouwbaarheid in onze werkwijze.

Stap 2: Uitwerking
Onze specialisten gaan vervolgens verder met de uitwerking. Dit houdt in dat er een projectering wordt gemaakt. Onze adviseurs kijken dan waar alles geïnstalleerd moet worden. Als u bijvoorbeeld kiest voor een camerainstallatie, dan bepalen we waar alle camera’s komen te hangen.
Door hier goed overna te denken, krijgen we uw volledige pand of terrein in beeld en zal u niets meer ontgaan van wat er allemaal gebeurd is tijdens uw afwezigheid. Dit is een essentieel onderdeel in onze werkwijze voor inbraakbeveiliging, want om te kunnen vertrouwen op de beveiliging, moet u zeker weten dat dit in orde is.
Voor bedrijven tekenen we het plaatsen van camera’s et cetera in op een bouwtekening. Zo weet u precies waar bijvoorbeeld camera’s hangen en waar de alarminstallatie zich bevindt. Wanneer wij onze inbraakbeveiliging werkwijze voor particulieren toepassen, tekenen we dit niet altijd uit, maar omschrijven we het wel altijd duidelijk. Zo weet u precies hoe de beveiliging voor uw pand of huis geregeld wordt en dat geeft een geruststellend gevoel.
Wat er uit de uitwerking komt, bespreken onze adviseurs uiteraard weer met u, zodat u altijd volledig inzicht heeft. Ook hier zult u weer ervaren dat wij snel schakelen en graag persoonlijk contact met u hebben. De volgende stap in onze werkwijze voor inbraakbeveiliging is het leveren en installeren van de volledige beveiligingsinstallatie.
Stap 3: Leveren en installeren
Zodra de projectering is afgerond, gaan we alle benodigde materialen verzamelen en/of bestellen. Er zijn bepaalde zaken die wij altijd op voorraad hebben, maar er zijn ook altijd dingen die we nog moeten bestellen. We werken daarvoor uitsluitend samen met betrouwbare leveranciers van wie wij zeker zijn dat zij de gewenste kwaliteit producten op tijd leveren.
We prikken in overleg met u een datum waarop wij alle producten komen leveren en installeren. Dit doen wij zodra wij weten wanneer we de materialen in huis hebben. In overleg met u bepalen we de datum die het beste uitkomt. Wellicht wilt u de inbraakbeveiliging zo snel mogelijk geregeld hebben, maar het kan uiteraard ook dat u een specifieke datum in gedachten heeft wanneer wij dit mogen verzorgen.
Op die manier weet u precies wanneer uw inbraakbeveiliging geregeld is. Uiteraard zorgen onze monteurs er voor dat de installatie op vakkundige wijze wordt uitgevoerd. U hebt dan de zekerheid dat u kunt vertrouwen op onze werkwijze rondom inbraakbeveiliging. De belangrijke aspecten rondom de levering en installatie spreken wij ook nog graag met u door, zodat u op de hoogte bent van de uitgevoerde werkzaamheden en aandachtspunten die u niet mogen ontgaan.
Stap 4: Onderhoud
Nadat we voor u de anti-inbraakinstallatie hebben aangesloten, is uw pand goed beveiligd. Maar het is wel nodig om regelmatig onderhoud uit te laten voeren. U wilt immers zeker weten dat iets wat veilig is ook veilig blijft. U kunt het vergelijken met de kleine of grote beurt van uw auto of de APK. Hoewel u niet direct iets ziet of merkt aan de auto (of aan de inbraakbeveiliging) kan er toch iets zijn waar onderhoud voor nodig is. Het is van belang dat dit op tijd wordt opgepakt, want een kleine of grote hapering van het systeem kan er toe leiden dat er toch onopgemerkt ingebroken wordt in uw pand.
Het onderhoud kunt u het beste laten doen door een bedrijf dat VEB- of BORG-erkend is. Zo weet u zeker dat uw alarminstallatie aan alle eisen voldoet én dat u te maken heeft met een deskundige installateur. Uiteraard zijn de monteurs van Masset ook in het bezit van de benodigde certificeringen. Wij zien dit ook als essentieel onderdeel van onze werkwijze voor inbraakbeveiliging. U moet namelijk kunnen vertrouwen op onze kennis.
Het onderhoud aan uw inbraakinstallatie wordt overigens uitgevoerd door vaste monteurs, zodat u bekende gezichten over de vloer heeft.
Meer weten over onze werkwijze?
Bent u benieuwd hoe wij onze werkwijze voor inbraakbeveiliging voor u in de praktijk gaan brengen? Neem dan gerust contact met ons op. U kunt telefonisch contact opnemen door te bellen naar 088 – 77 88 300. U kunt er ook voor kiezen om het contactformulier in te vullen, zodat wij contact met u op kunnen nemen. We denken graag met u mee over inbraakbeveiliging, dus laat gerust van u horen!

Naar een 100% veilig gevoel
Offerte ontvangen
Om uw werk te kunnen verrichten is het belangrijk dat u zich veilig voelt en aan de wettelijke eisen voldoet. Masset helpt u daar graag bij.
Vrijblijvende offerteSinds 1987
30 jaar ervaring met
allerlei typen beveiliging
Eén aanspreekpunt
Volledige ontzorging op
het gebied van veiligheid
100% Gecertificeerd
Uitsluitend
gecertificeerd personeel
2881 veilige klanten
Beschermd tegen
brand en inbraak