Digitaal logboek voor brandmeldinstallaties

Als eigenaar van een gebouw heeft u een wettelijke verantwoordelijkheid om de brandveiligheid van uw pand te waarborgen. Het bijhouden van het logboek hoort bij deze verantwoordelijkheid. In het logboek worden gegevens zoals de installatie-, onderhouds- en inspectiedata van de brandmeldinstallatie vastgelegd. Het is belangrijk om het logboek up-to-date te houden en ervoor te zorgen dat het altijd beschikbaar is voor brandweer- en inspectiediensten tijdens controles.

Als een logboek van de brandmeldinstallatie niet goed wordt bijgehouden, kan dit leiden tot verschillende risico’s en problemen. Hierdoor kan de veiligheid van personen en gebouwen in gevaar komen en kunnen er juridische consequenties en verhoogde kosten ontstaan. Het is daarom essentieel om ervoor te zorgen dat het logboek regelmatig wordt bijgewerkt en dat alle inspecties en onderhoudsactiviteiten correct worden gedocumenteerd. Op deze manier wordt voldaan aan de wettelijke voorschriften en kan er snel en efficiënt worden gereageerd in geval van een noodgeval. Een digitaal logboek kent vele voordelen en geeft meer zekerheid van een overzichtelijke documentatie.

Het alternatief voor het bestaande papieren logboek

Om te voorkomen dat het logboek kwijt raakt of beschadigt, is er steeds meer de behoeft naar een veilige omgeving waarin formulieren ingevuld, opgeslagen en verstuurd kunnen worden. Waarin inspecties en meldingen worden geregistreerd en alle documenten volgens de regelgeving aanwezig zijn. Het digitale logboek voor brandmeldinstallaties is hiervoor de oplossing.

Digitaal Logboek

Voordelen digitaal logboek brandmeldinstallatie

Met een digitaal logboek van de brandmeldinstallatie voorkom u dat uw logboek beschadigt of kwijt raakt en schade -door brand- hierdoor niet vergoed wordt door de verzekering. Bij brandschade vraagt de verzekering namelijk naar het logboek van uw brandmeldinstallatie. Daarnaast zijn er nog vele voordelen verbonden aan een digitaal logboek.

Realtime toegankelijkheid: Het digitale logboek kan op elk moment vanaf elke locatie worden geraadpleegd, zolang er een internetverbinding beschikbaar is. Dit is handig voor beheerders, onderhoudspersoneel en andere betrokken partijen om snel informatie op te zoeken.

Betere registratie: Met een digitaal logboek is het gemakkelijker om de registratie en documentatie van gegevens bij te houden. Het digitale logboek biedt vaak een duidelijk overzicht van onderhouds- en inspectiegeschiedenis van de brandmeldinstallatie en kan zo nodig worden uitgeprint.

Automatische waarschuwingen: Een digitaal logboek kan automatisch waarschuwingen genereren en verzenden, bijvoorbeeld wanneer onderhoud of inspecties nodig zijn of wanneer er afwijkingen worden gedetecteerd.

Betere beveiliging: Digitaal logboek biedt meer veiligheidsopties, zoals wachtwoorden en toegangscontrole, waardoor de gegevens veilig en beschermd zijn tegen ongeautoriseerde toegang.

Minder papierwerk: Het gebruik van een digitaal logboek kan papierwerk verminderen en helpt bij het bijhouden van digitale documentatie van onderhoud en inspecties. Dit kan de efficiëntie van het systeem kan verbeteren en kosten kan besparen. Daarnaast bent u als organisatie ook nog eens milieubewust bezig.

Meer inzicht: Een digitaal logboek biedt meer inzicht in de werking van de brandmeldinstallatie, waardoor het beheer en onderhoud verbeterd kan worden en mogelijke problemen tijdig gesignaleerd kunnen worden.

Kosten digitaal logboek: 50% korting

Een digitaal logboek wordt voor u op maat ingericht. Wij bieden dit aan als abonnement en wordt voor een jaar afgesloten. Daarna is deze per maand opzegbaar.

Als nieuwe klant ontvangt u bij Masset Solutions 50% korting op de eerste 3 maanden van uw abonnement.

De kosten voor het aanschaffen van een digitaal logboek is afhankelijk van de opstarttijd. Heeft u bijvoorbeeld nog niet alle papieren op orde en wilt u dat wij dit voor u regelen? Dan is dat mogelijk! Neem contact met ons op voor een prijsindicatie.

Heeft u al een digitaal logboek voor uw brandmeldinstallatie?

Overstappen is heel gemakkelijk. Wij zorgen ervoor dat u nergens naar om hoeft te kijken.

Contactformulier


    Referenties

    Naar een 100% veilig gevoel

    Offerte ontvangen

    Om uw werk te kunnen verrichten is het belangrijk dat u zich veilig voelt en aan de wettelijke eisen voldoet. Masset helpt u daar graag bij.

    Vrijblijvende offerte

    Sinds 1987

    30 jaar ervaring met
    allerlei typen beveiliging

    Eén aanspreekpunt

    Volledige ontzorging op
    het gebied van veiligheid

    100% Gecertificeerd

    Uitsluitend
    gecertificeerd personeel

    3447 veilige klanten

    Beschermd tegen
    brand en inbraak